21 Şubat 2008 Perşembe

Sarı mı yoksa pembe mi ?...


Arasıra hep düşünmüşümdür, dünyadaki bazı şeyler, bazı canlılar neden bu renkde diye…Hep cevapsız soruları nedense merak ederim, bayılırım bunu yapmaya. Çam ağaçları neden yeşil? neden sarı değil diye? deniz neden mavi? neden mor değil diye? yumurta neden sarı? neden pembe değil diye? Hep yeryüzündeki canlıları ve tabiatı sorgular, hayalimde onların renklerini değiştiririm. Renkleri şu renk olsaydı acaba nasıl olurdu diye kendi kendime düşünürüm. Sonuçta her şeyin bir rengi var, bunu asla değiştiremeyiz, tabiki de bunu biliyorum.

Ama yinede bir gün uyandığımda; günesi mor, gökyüzünü pespembe, toprağı masmavi, bardağıma koyduğum sütü lila rengi görmek isterdim. Düşünsenize bir gün sahanda yumurta yapacaksınız; yumurtayı kırdınız ve pembe renk bir yumurta düştü sahanın içine; ne yapardınız? Ben çok sevinir, mutlu olurdum. Çünkü tavuklar çeşit çeşit ama yumurtaları tek renk; yani sarıdır, inekler çeşit çeşittir ama sütleri tek renk yani beyazdır…

Bu bir hayal; biliyorum ama doğayı ve bazı şeyleri farklı renklerde düşünmek bile bana inanılmaz keyif veriyor. Ama ben zaten rüyalarımda onları farklı renklerde gördüğüm için, pek de aramıyorum açıkçası. Dünyadaki bazı şeylerin rengi aynıdır, değişmez ve değiştiremezsiniz; ama rüyalarınızda bunu istediğiniz renkte görme şansınız olabilir, benim rüyalarımda olduğu gibi…

Umarım sizde bir gün rüyanızda sarı renkte bir çam ağacı yada, pespembe bir gökyüzü görebilirsiniz. İnanın bu çok güzel bir duygu, sanki farklı bir dünyada olmak gibi bir şey…

5 yorum:

nilly dedi ki...

Ya inanamiyorum. Bu yazidaki dusuncelerde bende hep vardir. Yoksaaa yoksa biz seninle ikiz filan miyiz :) Burcun ne, kova mi? Ben bir de neden masaya masa denmis baska birsey denmemis gibi seyleri merak ederim. Kim demis onun adi masa olsun diye. Nerden aklina oyle bir isim gelmis...Benimde bitmek bilmeyen garip sorularim vardir :)

Ebruli dedi ki...

:::Nillycim;
inan bana bende yazdiklarini okuyunca boyle bir duyguya kapilmistim. Ama seninle ikiz olmayi isterdim.Senin gibi dusunen, hayata senin gibi guzel bir gozle bakan bir ikizim olsaydi, hic fena olmazdi hani...

Benim de, daha yazmaya bile cesaret edemedigim o kadar cok sorularim var ki; su hayat ile ilgili anlatamam...

Ebruli dedi ki...

:::Nilly(sevgili ikizim);
Ozur dilerim soruna cevap vermeyi unuttum. Burcum "koc". Umarim koclarla anlasiyorsundur?

nilly dedi ki...

Anlasirim tabi. Ortaokul ve lisede en iyi arkadasim koc burcundandi. Biraz inatci, dedigim dedik bazende vurdumduymaz olurdu ama her parmakda birbirinin ayni degil di mi ama :)

Zaten benim bugune kadar anlasamadigim cok nadir insan vardir. Ben bir kac kez caba sarfettim ama geri donus olmayinca vazgectim :)

Ebruli dedi ki...

:::Nilly;
Aslında burçlarla ve fallarla aram yoktur. İnan sen sorunca yazdım burcumu. Bir keresinde; yeni tanıştırıldığım bir kişi bana "sizin burcunuz nedir?" diye sormuştu. Bende o zaman çok şaşırmıştım. Herhalde bana, burcuma göre bana davranacak diye düşünmüştüm...
İlişkilerimde, kişilerin doğum günleri hiç unutmam. Ama bir sorsan buçları nedir diye inan çoğununkini hiç bilmem...
Ne biliyim ilgi alanıma girmiyor işte...