27 Şubat 2008 Çarşamba

Kararsızım, neden?



Kitap okumak istiyorum... Yeni bir kitaba başlamam lazım; ama kararsızlıktan maalesef henüz başlayamadım. Nedir bu karasızlık ?Neden dir?Anlayamadım gitti..."Yazarlar da güzel ve sürükleyici kitaplar yazmasınlar, ben de böyle kararsız kalmayayım" dedim, derim de...Hep onların yüzünden bu kararsızlığım. Bir kitabı bitirmeden, başka bir kitaba da başlayamıyorum. Oysa bir kaç kitabı bir arada okuyanlar var. Nedense ben denedim ve olmadı; kafam karıştı. Kitapta anlatılanlar diğerlerindeki olaylarla karıştı ve ben de bıraktım, vazgeçtim. Artık bir tane kitap okuyabiliyorum; bitince diğerine başlıyorum; eğer karar verebilirsem tabiki de...

Neyse buna da şükür...En azından okuyabiliyorum, yani kitap okumayanlarda var aramızda nede olsa, değil mi? Ama inanın ki; "kitap okuma alışkanlığı" çocuk yaşta öğretilmeli. Belirli bir yaştan sonra öğrenilmesi çok zor olabilir. Tıpkı benim gibi; ben çok geç yaşta başladım. Ama okul yıllarımda bol bol ders kitaplarımı okumuştum; ders çalışırken. Sanırım ders kitaplarımla fazla boğuşmaktan, diğer konularla ilgili kitapları okumaya fazla fırsatım olmadı ya da ben istemedim herhalde. Ama bu konuda asıl görev; annelere, babalara ve sınıf öğretmenlerine düşüyor. "Diş fırçalama" alışkanlığını öğretmek gibi bir şey bu da. Anne ve babalar çocuklarına kitap okumayı sevdirmek, öğretmek zorundalar...Yani geç başlamış olmam, benim suçum değil...
Aslında keşke ilkokulda iken başlasaydım, çünkü zor alıştım "kitap okuma" olayına...En çok da bana bunu sevdiren Edacığım' dır. Ama önemli olan hayatta zoru başarmak değil midir? Cevap: (Evet) olacaktı sanırım. Ben de bunu yaptım; böyle kendime pay çıkarırım işte. Kitap okuma alışkanlığımızı geliştirelim, eğer yok ise henüz geç değil, siz de başlayın, deneyin. İnanın daha önce neden başlamadım diye, benim gibi pişman olacaksınız...

İnşallah karar verip, yeni kitabıma başlayacağım; sizce ?

Hiç yorum yok: