1 Mayıs 2008 Perşembe

Biraz mavi, biraz su & eeee biraz da balıklar...

Biraz mavilik, biraz su, biraz da rengarenk canlıları görelim diye; üç hafta kadar önce çektiğim akvaryumdaki balıkların görüntülerini yayınlamak istedim. Her ne kadar; denizlerin engin derinliğindeki, görüntüler gibi olmasa da, yine de insanı dinlendiren bir olay şu akvaryum işi. Seviyorum büyük, dev gibi akvaryumları ve içinde yüzen cins cins, rengarenk o balıkları. Evimde olmasını istediğim şeylerden biriside dev gibi bir akvaryumdur. Ama evde ne ona yer var, ne de böyle bir şeyin maliyetine. Çünkü ben öyle orta boy ya da küçük bir akvaryum istemiyorum. Yoksa şimdiye kadar çoktan bir akvaryumum ve bir sürü balıklarım olmuştu...

Bir filmde izlemiştim. Adamın evinde, gayet büyük bir salonu ve salonun bir köşesinden diğer köşesine kadar, boydan boya bir akvaryumu vardı. Ama inanılmaz güzellikte bir şeydi. Devasa büyüklükte, masmavi bir akvaryum. Herhalde benim evimde öyle bir akvaryum olsaydı; ben karşısından ayrılıp da; evde hiç bir şeyle uğraşamaz, ilgilenemezdim. O balıkların suyun içinde yüzmelerini, müthiş güzelliklerini izlemekten hiç bir şeye vakit bulamazdım herhalde. Çok seviyorum balıkları seyretmeyi, onların inanılmaz renklerini tek tek incelemeyi. O kadar güzel yaratıklar ki, mübarekler...

Bu bahsettiğim akvaryum, Panora AVM'nde. Karşılıklı iki tane, gayet büyük bir akvaryum yapılmış. İçinde yavru köpek balıkları bile vardı. Diğer balıklar da çok ilginçti. Bana yakın bir AVM olmadığı için, çok sık gidebileceğim bir yer değil. Ama yakın olsaydı eğer; o akvaryumdaki balıkları izlemek için kesin sık sık giderdim...

Olan oldu işte, görüntüler nerede ?

Gördüğünüz gibi video görüntüsü filan yok...

Niye mi yok ?..

Benim yüzümden yok. Benim hafiften bu işleri bilmememden, acemiliğimden tabiki de...

Çünkü; benim fotoğraf makinem ile çektiğim görüntünün kalitesi 50MB'dan yüksek olduğu için, blogger aktarmayı yapamadı. Kabul etmedi ve iptal etti. Dolayısıyla makinenin netlik ayarını azaltmam gerekirmiş.Daha önce bloğuma video görüntüsü aktarmadığım için bunu bilmiyordum. Biraz geç öğrenmiş oldum. Ama "tam öğrendim" diyebilirim...

Aslında acayip sinirlendim bu işe. Ama elimden bir şey gelmiyor. En çok da; akvaryumdaki o güzel balıkları gösteremediğime üzüldüm. Ben yazımı yazarken, video görüntüleri aktarılmaya çalışıyordu. Ben de yazmaya devam ettim. Ama sonuçta, görüldüğü üzere sadece yazılarım var. O masmavi suda yüzen, o rengarenk balıklar yok işte, yoooookkkkkkk !..

Üzgünüm !..

Sanırım bu durumda size, hayal etmek düşüyor. Haydi hayal gücünüzü birazcık zorlayın. Bakalım kaç tane masmavi sularda yüzen balık görebileceksiniz ?

Kaç tane inanılmaz güzellikte ve renkte balıklar?

Ben hayal etmeyeceğim. Doğruyu söylüyorum. Bana kızmayın lütfen...

Çünkü bilgisayarımda bu görüntüler hala duruyor. Hem de inanılmaz güzellikte ve çok net...

7 yorum:

nilly dedi ki...

Ebruli ben sana video aktarimiyla ilgili hemen ipucu vereyim. Oncelikle Google video sanirim daha fazlasina izin veriyor. Istersen onu bir kontrol et. Yok ben youtube koymak istiyorum dersen:

Windowsun icinde Movie Maker programi var. Accessories'in icinde entertainment kisminda cikiyor sanirim veya bilgisayarinin search kismini kullanarak bulabilirsin.

Ben butun videolarimi orada hazirliyorum. Eger yatkinligin varsa programlara biraz didiklersen cok kolay oldugunu anlarsin.

Bilgisyaraina aktarmissin zaten. Programin ilk bolumundeki importdan videosu tikla. Videonu buraya aktaracak. Uzunsa otomatik olarak bolum bolum aktariyor. Resim ve muzik eklemek icinde bu bolumu kullanabilirsin. Tavisyem her yuklemeden sonra kullanacagin goruntuleri asagidaki story board/timelime kismina tasiman. Buraya tasidikdan sonra timeline seklinde iken goruntuleri basindan sonundan cekerek kisaltabilirsin. Didikledikten sonra daha bircok sey yapabilecegini de goreceksin. IStersen ayni goruntuyu bir kca kez kopyaliyip cesitli yerlerinden kisaltip birbirine ekleyebilirsin.

Yaparken kucuk ekranda ne kadar sure kullandigini gorebiliyorsun. Youtube 10 dakkaya kadar kabul ediyor hatta sen onu 9.kusur olarak bitir. Effect kisminda eglenceli seyler var. Onlarla degisiklikler yapabilirsin. File, save as kisminda bilgisyarina proje olarak olarak save edebilirsin.Benimki ara sira takildigi icin bunu surekli bu sekilde save ediyorum, sonra tekrar tekrar ayni seyleri yapmama gerek kalmiyor.

Videon bittikten sonra publish to kismindan save et. Goruntu netligi ile ilgili ayarlar var. Iyi bir goruntude fazla yer kapliyor unutma. Gerci her ne yaparsan yap, youtube yuklerkende ayarlar otomatik olarak dusuyor. Simdi high quality diye birsey cikarttilar gerci.

Cok uzun oldu biliyorum ama inan bana bu sadce ozetti :) Istersen okuduktan sonra silebilirsin veya diger kisilerde faydalansin diyorsan kalsin sen bilirsin :)

Bak ben dedi ki...

Ebruli'cim, balıkları nasıl bu kadar güzel yakalayabildin, hele o sarı balık var ya, hani ağzı minicik ama kendisi kocaman olan, nasıl da sana poz vermiş öyle, dipte gezen köpek balıkları da pek sinsi göründüler gözüme, sanki her an saldıracaklarmış gibi, acaba sarı balığı mı izliyorlar dedim önce, ama dikkatli inceleyince, en köşedeki beyaz mercanın arkasına saklanmış olan küçük kara balığı gördüm, korkmuş gibiydi, sanırım köpek balıkları birazcık ürkütmüşler zavallıcığı, eğer fark etmediysen fotoğrafa tekrar bak, hatta çektiğin videoda iyice incele, bence kesin sıkıştırdılar onu bir köşede, zalim köpek balıkları...

Hayal et demişsin, ben de ettim:))
Sevgilerle

Ebruli dedi ki...

:::Nilly;
Cok tesekkur ederim verdigin bilgiler icin. Uygulayacagim ve insallah basarili olurum, tabiki senin sayende...
Bu bilgileri silermiyim hic. Ask olsun, bilmeyenlerde faydalanir belki...
Nilly, tekrar tesekkurler, cok naziksin...

Ebruli dedi ki...

Suzinazcim;
Hayal gucune bayildim.inan okuyunca anlattigin baliklar gozumun onune geldiler. En cok da sari baligi begendim. Ne guzel baliklar bu baliklar...

Hayalin icin cok tesekkurler.Senin hayallerini paylasmak inan cok guzel...

nilly dedi ki...

Rica ederim. Sorun olursa yardimci olmaya calisirim.

Suzinaz'in hayal gucune bende bayildim. Gercek sandim da alla alla ben niye gormedim oldum hatta :)

Zeynep dedi ki...

Ebruli, videonu yüklemek için dailymotion'dan da faydalanabilirsin. Ben akvaryumun resmini çekerken çok kalabalıktı :(

Sevgilerimle

Ebruli dedi ki...

:::Zeynepcim;
Nilly'nin anlattıklarını da denedim olmadı. Benim fotoğraf makinası bu programlara uyum sağlamıyor. Bakalım, aşkım uğraşıcak bir ara, belki çözeceğim...