12 Haziran 2008 Perşembe

Muzlu kek...


O kadar kararsızdım ki; acaba kakaolu mu yapsam, yoksa muzlu mu yapsam diye. İkisi birden karışsın, karışık olsun istemedim.Çünkü; kakao, muzun tadını kapatabilirdi. Bilirsiniz kakao, lezzet olarak daima baskındır. Uzun süren kararsızlığımın sonucunda; ikisini de yapmaya karar verdim. Ne zaman mı? Geçen hafta cumartesi günü…

Bu kararsızlıklarım yok mu; beni öldürüyor. Bir türlü sonlandıramadığım huylarımdan birisi işte. Ne yaparsın…

Sonuçta ikisi de bir güzel fırında piştiler. Evimin içini; müthiş bir şekilde tazecik mis gibi kek kokusu kaplamıştı. Kekimin biri kakaolu, diğeri ise muzlu oldu. Keki oldum olası çok severim, bayılırım. Ama ev keklerine. Öyle pastane ya da hazır keklere falan değil yani...

İlk defa deneyip, yaptığım muzlu kekin tarifine gelince; çok kolay, çok! Herkesin sonuçta bildiği, klasik bir sade kek tarifi vardır herhalde. Eğer ilk defa kek yapmıyorsanız bu ölçüleri havada karada biliyorsunuzdur zaten. O yüzden uzun uzun malzeme listesini yazmayacağım ve kısa keseceğim. Kekinizi hazır hale getirdiniz; hani bütün malzemeler karıştı ve kek bekliyor ya, işte tam bu sırada içine:

- 2-3 adet küt şeklinde, göz kararı kesilmiş muz,
- 1 çay bardağı hindistan cevizi,
- Bir de ½ çay bardağı ya da daha fazla kırılmış fındık kırığı,

Bunları da hazırlayıp, kek malzemenizin içine ilave ediyorsunuz ve karıştırıyorsunuz. Artık kekinizi fırına koyabilirsiniz.Kekiniz hazır! Evet yapacağınız tek şey bu işte. Kesinlikle muzlu keki deneyin derim, çünkü seveceğinizi düşünüyorum. Aslında sizi bilmem ama ben bayıldım. Kendim yaptım diye değil; “bir kek canavarı olarak” nedense ben çok beğendim. Neden daha önce yapmamışım, denememişim diye hatta kendime bile kızdım, söylendim. Meğerse muz, keke ne kadar güzel, farklı bir lezzet veriyormuş. Ama hindistan cevizi ve fındık kırıklarının da hakkını yememek lazım. Onlar da; muzla birlikle çok güzel bir üçlü oluşturdular hani…

İşte kek maceram geçen hafta böyleydi. Zaten bizim evde mutlaka bir şekilde kek pişer. Her ne kadar ben fazla kalori içerdiğinden dolayı, yapmayı ertelesem de; bu lezzetten fazla uzak kalamıyorum. Ne yaptıysam ondan bir türlü vazgeçemedim…

E dediğim gibi; çünkü ben “bir kek canavarıyım”…

16 yorum:

Zeynep dedi ki...

Ebruliciğim, kek yapmayı çok seviyorum. Bugüne kadar denemediğim ve yapmadığım kek yok diyebilirim. Yalnız muzlu keki bir türlü becerememiştim. Hep o mis gibi muz kokusu eve doluo iştahımızı kabartıyor; ama içi bir türlü pişmiyordu. Birde senin tarifine göre deneyim.

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

CANIMMM
ELLERİNE SAĞLIK. SÜPERSİN HERZAMANKİ GİBİ. CANIM BİR KEK İSTİYORDUKİ BU HAFTA ... ARTIK EVE GİDİNCE KEK YAPMAK ŞART OLDU...
SENİ SEVİYORUM...
EBRU

pelince dedi ki...

Ebru muzlu keki uzun zamandır yapmamıştım,kanıma girdin:))
Kakao'lu da çok nefis gözüküyor..
Ellerine sağlık..
Afiyet olsun...

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

queenbee dedi ki...

Şimdi işte çay içiyorum nasılda güzel gider yanında bu kekler muzlu denememiştim daha önce akşama yapmalı. Sana afiyet olsun benim yerimede ye...

Bak ben dedi ki...

Ebrucum merhaba, özür dilerim çok uzun zamandır seni ziyaret edemedim, ama bildiğin gibi kendi sayfamı da ziyaret edemedim, bundan sonra sıkça görüşebeilmek dileğiyle tekrar MERHABA :))
Muzlu keki ben de hiç denemedim hep aklımda, güzel ve kolay diyorsun, o zaman dinleyelim seni ve deneyelim bir an önce... Aslında rejimdeyim ama dur bakalım n'olicek:))

Ebruli dedi ki...

:::Zeynepciğim;
İnan bende ilk kez yaptım ve sonuç süperdi. İçinin pişmemesi ise sanırım unu az geldiği için olabilir. Benimkinde hiç sorun çıkmadı. Mutlaka dene; ben artık uzun bir süre "muzlu keke" takılacağım gibi gözüküyor...
:::Ebrucuğum;
Canım benim, bende seni seviyorum ve çok özledim...
Evlerimiz eğer yakın olsaydı; sanada yapıp getirirdim emin ol. Dene bakalım; umarım seninkide güzel olur...
:::Pelince Lezzetler;
Teşekkür ederim...
Her ne kadar senin gibi becerikli olmasamda; güzel olmuştu keklerim.
Sorma; muzlu kek kakaoluyu resmen solladı...
:::Queenbee;
Teşekkür ederim. Doğru söylüyorsun; kek&çay ikilisine oldum olası bayılırım. Mutlaka sende dene, eminim beğeneceksin...
:::Suzinaz;
Yazmana çok sevindim. İlkay ve ben seni çok merak etmiştik. Uzun zamandır neden yoktun?..
Mutlaka denemelisin. Muz, hindistan cevizi ve fındık kırığı ölçülerini istediğin gibi artırıp-azaltabilirsin. Ben kendi kafama göre yaptım. Tarifini bir yerden almadım yani...
Aslında; şerbetli bir tatlı olmadığı için; kendileri zararsız, hafif bir tatlı. Rejimini bozmaz yani...

Adsız dedi ki...

sevgili yengeciğim, öncelikle süper bir yazı süper bir resim hemde benim en çok sevdiğim keklerin resmini koymuşsun inşallah 2 ay sonra orada olacağız seni çok seviyorum

SEVGİLERİNLE BİRİCİK YEĞENİN YAĞMUR

Cocukla Cocuk dedi ki...

ellerine sağlık,
Ben keke değil kurabiye canavarıyım ama bir arkadaşım var aynen senin gibi kek canavarı, ben geliyorum dediğim anda 5 dakikada lezzetli kekler yapar, onu hatırladım.

nilly dedi ki...

Guzel gorunuyorlar. eminim tadlarida guzeldir. Eline saglik. Ben burda iki kere denedim. Ikisininde kivamini tutturamadim sonrada pes ettim :)

Ebruli dedi ki...

:::Yağmurcum;
Canım benim, geldiğinde sana da yaparım o keklerden. Bende seni çok seviyorum.
:::Çocukla Çocuk;
Benim de ikinci sıralamamda "kurabiye" gelir...
:::Nilly;
Kek yaparken unun tam ölçüsü ayarlanamazsa; kekin içi çok geç pişiyor. Ölçüyü ayarlayamıyorum diyorsan eğer; derinliği çok yüksek kek kalıplarının yerine, daha kısa olanları tercih et. Pes etme bence, bir kere daha dene...

Yunkabu dedi ki...

Benim icin de kekin yeri bir ayri. Sanki evi guzellestiriyor, simsicak bir ortam veriyor. Hatta bence kek bir evin, bir mutfagin olmazsa olmazi. Mutfak tezgahinda cam kapakli bir kek koruyucunun icinde yerini almali, ev ahalisi gidip gelip bir dilim asirmali. Kurabiyeleri cok sevmeme ragmen birinci sirayi keke mi kurabiyeye mi versem bir turlu bilemedim. Galiba bende ikisi de birinci sirada.
Ben muzlu keki bademle denemistim, cok da memnun kalmistim. Kekin guzelligi de burada degil mi Ebrucugum, yaraticiliga oylesine acik ki.
Ellerine saglik keklerin cok guzel gozukuyor. Anlatimindan da kokulari bana kadar geldi :)

İLKAY dedi ki...

Ahh canımın içi...
NAsıl istedim şimdi ankarada olupda senin bana yapacağın çay eşliğinde şu keklerden yiyip son 5 yılın sohbetini yapmayı. Nasıl anlatamam...
Öpüyorum seni.
sevgiler.

Ebruli dedi ki...

:::Yunkabu;
Öyle güzel anlatmışsın ki keki; ancak bu kadar anlatılabilirdi. Benim düşüncelerime tercüman oldun Fulyacım. Güzel yorumun için...
Senin de her yaptığın yiyeceğin inan bana kokusu buraya Türkiye'ye kadar geliyor. Kokular çok güzel. Yapmaya devam...
:::İlkaycım;
Canım, sen yeter ki gel; yeter ki birbirimize kavuşalım. Ben sana daha neler hazırlarım bir bilsen!..
Öptüm bende seni...

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

merhaba,

İade-i ziyaret yapıyım dedim ben de. :) Keklerinizi tam tahıllı unlarla yapın hatta şöyle yapın 1 ölçek beyaz un 2 ölçek (artık malzemenize göre) tam tahıllı un kullanırsanız hem gayet lezzetli ve doyurucu hem de sağlıklı kekler yapmış olursunuz.

İyi günler.

Adsız dedi ki...

Canim benim cok guzel kek yaptigini biliyorum ben senin keklerine bayilirim ama bir anda farkettim artik bana kek yapmiyosun eskiden ne zaman size gelsem muhakkak kek yapardin yerdik. Cok guzel gozukuyorlar keske o muzlu kekten yiyebilsem simdi.
Eda

Ebruli dedi ki...

:::Özge Kelebek;
Hoşgeldin. Çok memnun oldum. Tam tahıllı unu hiç kullanmadım. Ama tavsiyen üzerine kesinlikle deneyeceğim. "Sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam" inanılmaz derecede ilgi alanıma giriyor. Teşekkür ederim...
:::Edacım;
Canım benim; bak şimdi çok üzüldüm. Doğru söylüyorsun, artık sana hiç kek yapmıyorum. Kesinlikle ilk bana geldiğinde; "muzlu kek" seni bekliyor olacak. Emin olabilirsin. Sende yiyince çok beğenecek, hatta bayılacaksın...